• +48 571 238 017
  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ZOSTAW WIADOMOŚĆ

    Wysyłanie wiadomości. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odezwiemy się wkrótce.

    Wystąpił problem w wysyłaniu wiadomości. Spróbuj ponownie.

    Wypełnij wszystkie pola przed wysłaniem wiadomości.

NOWOŚCI

Czy warto ćwiczyć na boso?

Przez fitteam | W porady | on Marzec 2, 2017

Stopa jest bardzo ważnym ogniwem aparatu ruchu. Stanowi punkt podparcia – a co za tym idzie jest jedynym elementem Twojego ciała mającym kontakt z podłożem. Mówiąc krótko spełnia niezmiernie ważną rolę. M.in. przenosi siły generowane podczas chodu, biegu, czy też stania, amortyzuje moment kontaktu z podłożem oraz odpowiada za stabilizację i równowagę.

Popularne płaskostopie czy inne zaburzenia nie wpływają tylko na stopę. Ludzkie ciało jest siecią połączeń a zaburzenia występujące w obrębie stopy wpływają na działanie kolana, następnie miednicy, kręgosłupa lędźwiowego, piersiowego oraz barku.

Poprawa pracy stopy skutkuje zwiększeniem siły, ruchomości i skuteczności przekazu informacji o położeniu ciała w przestrzeni – propriocepcji, zapewniając tym samym zmniejszone ryzyko urazu. Bariera w postaci buta może ten przekaz skutecznie uniemożliwić.

Kolejną zaletą treningu stopy jest zwiększenie jej mobilności i siły, co z kolei skutkuje zmniejszeniem pracy kompensacyjnej prowadzącej do powstawania zmian przeciążeniowych.

Bartek Gralewski
Trener personalny Fit Expert Gym

Jeden Komentarz do "Czy warto ćwiczyć na boso?"

  • Zosia says:

    17 kwietnia 2017 at 08:45 - Odpowiedz

    Przeczytałem bez bólu – dobry tekst.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

COPYRIGHT FITEXPERT 2017. WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE