• +48 571 238 017
  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ZOSTAW WIADOMOŚĆ

    Wysyłanie wiadomości. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odezwiemy się wkrótce.

    Wystąpił problem w wysyłaniu wiadomości. Spróbuj ponownie.

    Wypełnij wszystkie pola przed wysłaniem wiadomości.

NOWOŚCI

Trening na niestabilnym podłożu

Przez fitteam | W porady | on Kwiecień 12, 2017

Trening na niestabilnym podłożu?

W sklepach sportowych oraz siłowniach dostępny jest szeroki wachlarz sprzętu do treningu na niestabilnym podłożu (np. bosu lub popularne „berety”). Przyjęto, że tego typu trening jest znakomitym sposobem osiągnięcia ogólnej sprawności fizycznej, obniżenia ryzyka urazu i poprawienia osiągów sportowych. Nie istnieją jednak żadne dowody naukowe potwierdzające skuteczność treningu na niestabilnym podłożu wśród zdrowych, wytrenowanych osób.

Ważna jest rehabilitacja

Użycie ćwiczeń wykonywanych na niestabilnym podłożu ma zastosowanie jedynie w rehabilitacji, części rozgrzewki oraz w niektórych przypadkach, do kształtowania stabilności tułowia. Podczas wykonywania ćwiczeń na niestabilnym podłożu dochodzi do znaczących spadków siły i mocy mięśniowej. Jak więc dodać elementy treningu niestabilnego w sposób funkcjonalny? Poprzez zmniejszenie liczby punktów podparcia lub stanie na jednej nodze.

Bartek Gralewski
Trener personalny Fit Expert Gym

Brak komentarzy do "Trening na niestabilnym podłożu"

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

COPYRIGHT FITEXPERT 2017. WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE