• +48 571 238 017
  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ZOSTAW WIADOMOŚĆ

    Wysyłanie wiadomości. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odezwiemy się wkrótce.

    Wystąpił problem w wysyłaniu wiadomości. Spróbuj ponownie.

    Wypełnij wszystkie pola przed wysłaniem wiadomości.

NOWOŚCI

Rozciąganie przed treningiem

Przez fitteam | W AKTUALNOŚCI | on Maj 18, 2016

Wiele osób decyduje się na rozciąganie statyczne, utrzymanie mięśnia przez dłuższy czas w wydłużeniu. Niestety nie jest to dobre rozwiązanie. Efekt takiego zabiegu to obniżenie wydajności, siły oraz szybkości mięśni podczas treningu lub zawodów, co może również przełożyć się na zwiększenie ryzyka urazów.

Wystarczy więc zamienić rozciąganie statyczne na dynamiczne

Stretching dynamiczny to ćwiczenia, które polegają na szybkim rozciągnięciu mięśnia i powrocie do jego naturalnej pozycji. Podczas ćwiczeń wykonuje się dynamiczne ruchy kończyn i tułowia w różnych płaszczyznach oraz w maksymalnym zakresie ruchu. Zwiększa to elastyczność i wydajność mięśni. Dodatkowo stretching dynamiczny poprawia ruchomość w stawach.

Poprawnie wykonany minimalizuje ryzyko kontuzji podczas treningu. Tę formę rozciągania należy wykonywać przed treningiem, ale po wcześniejszej rozgrzewce ogólnej np. kilku minutach w strefie cardio.

Bartek Gralewski
Trener personalny Fit Expert Gym

Brak komentarzy do "Rozciąganie przed treningiem"

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

COPYRIGHT FITEXPERT 2017. WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE