• +48 571 238 017
  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ZOSTAW WIADOMOŚĆ

    Wysyłanie wiadomości. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odezwiemy się wkrótce.

    Wystąpił problem w wysyłaniu wiadomości. Spróbuj ponownie.

    Wypełnij wszystkie pola przed wysłaniem wiadomości.

NOWOŚCI

Jak kontrolować przyrost mięśni?

Przez fitteam | W porady | on Luty 22, 2018

Czas pod napięciem mówi nam o tym,  jak długo ćwiczony mięsień przebywa pod napięciem podczas jednej serii ćwiczenia. Kiedy spojrzymy na większość ćwiczących na siłowni ich serie będą składały się ze standardowych 10-12 powtórzeń. Czas wykonania takiej serii to około 20-25 sekund.

W zależności od naszego celu treningowego powinniśmy manipulować czasem pod napięciem. Inny czas pod napięciem powinniśmy osiągać chcąc uzyskać siłę, moc, czy wytrzymałość. W dzisiejszej poradzie chciałbym zwrócić jednak uwagę na hipertrofię czyli przyrost mięśni, bo to będzie główny cel dla większości ludzi ćwiczących na siłowni.

Co mówią badania?

Według większości badań, czas przez jaki mięsień powinien być pod napięciem dla zmaksymalizowania hipertrofii powinien wynosić około 40-70 sekund. Jak wykonać tak długą serie? Dobierz sobie odpowiedni ciężar. Nie jest możliwe wykonanie tak długiej serii ciężarem, który przewyższa 80% naszego ciężaru maksymalnego dla danego ćwiczenia.

Wydłuż fazę ekscentryczną

Skup się na tym, aby faza ekscentryczna (czyli faza ruchu, w której przyczepy ćwiczonego mięśnia oddalają się od siebie) była dłuższa niż faza koncentryczna (ruch, w którym przyczepy ćwiczonego mięśnia zbliżają się do siebie). Dobrym tempem będzie wykonywanie trzy sekundowej fazy ekscentrycznej oraz jedno sekundowej fazy koncentrycznej.

To tylko jedna z metod treningowych, ale jakże warta wypróbowania . Polecam spróbować liczyć tempo każdemu, kto jeszcze tego nie robił. W ten sposób przeniesiecie swój trening na zupełnie inny poziom.

Jan Chojnacki
Trener Fit Expert Gym

Brak komentarzy do "Jak kontrolować przyrost mięśni?"

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

COPYRIGHT FITEXPERT 2017. WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE