• +48 571 238 017
  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ZOSTAW WIADOMOŚĆ

    Wysyłanie wiadomości. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odezwiemy się wkrótce.

    Wystąpił problem w wysyłaniu wiadomości. Spróbuj ponownie.

    Wypełnij wszystkie pola przed wysłaniem wiadomości.

NOWOŚCI

Kształt kobiecej sylwetki a ćwiczenia

Przez fitteam | W porady | on Listopad 9, 2016

Chociaż Twoje naturalne kształty ciała są zdeterminowane przez geny, to inne czynniki, takie jak dieta, styl życia czy ćwiczenia, odgrywają istotną rolę w pełnym wykorzystaniu Twoich osobistych atrybutów. Każda pani ma inny typ figury – klepsydra, jabłko, gruszka lub banan (tuba). Jeśli ćwiczenia będą dostosowane do sylwetki, skorygują Twoje mankamenty i podkreślą atuty. Poniżej kilka wskazówek jak dobrać ćwiczenia do konkretnej kobiecej sylwetki.

KLEPSYDRA – jedna z najbardziej pożądanych kobiecych sylwetek, która kojarzy się z największymi ikonami lat pięćdziesiątych takimi jak Marylin Monroe. Niestety posiadaczki tych pięknych kształtów często są niezadowolone ze swojej figury. Osoby ją posiadające bardzo często muszą intensywnie pracować, by utrzymać nieskazitelną talię osy. W ich przypadku ani obfity biust, ani szerokie biodra nie będą wyglądać seksi jeśli są efektem sporej ilości tkanki tłuszczowej.

Kluczem do stworzenia nieskazitelnej figury klepsydry jest zadbanie o to, by naturalna szczupłość talii został zmaksymalizowana, a górna i dolna część ciała nieznacznie zmniejszona, ujędrniona i wyrzeźbiona. Należy skupić się na wzmocnieniu dolnej części pleców a następnie wymodelowaniu pośladków, ud oraz podkreśleniu talii.

GRUSZKA – gruszka to typ sylwetki prawdopodobnie najbardziej nie lubiany przez kobiety ją posiadające. Bardzo często wspomina się o niej jako o klasycznej figurze Angielek. U gruszki najbardziej charakterystyczną cechą są biodra. Kobiety o takiej właśnie sylwetce, najczęściej narzekają na gromadzącą się tkankę tłuszczową w okolicy bioder, pośladków oraz dolnej części brzucha.

Osoby z taką właśnie figurą powinny skupić się na ćwiczeniach spalających nadmierną ilość tkanki tłuszczowej oraz wyrzeźbieniu i wymodelowaniu dolnej części ciała. W związku z tym, że u osób z sylwetką gruszki, górna część ciała jest bardzo szczupła, należy się skupić również na wzmocnieniu mięśni ramion.

JABŁKO – sylwetka ta ma najprawdopodobniej najbardziej negatywny wydźwięk, ponieważ kojarzy się z bezkształtnym, pękatym ciałem, które jest nieumięśnione i pozbawione jędrności. Kształt ten otrzymał nazwę jabłka ze względu na wymiary górnej części ciała, która jest w pewien sposób większa i bardziej okrągła niż jej dolna część. Barki, plecy i klatka piersiowa są proporcjonalnie większe od bioder i ud, co daje zaokrąglony, przypominający kształtem wygląd.

Panie z taką figurą powinny więc skupić się na redukcji tkanki tłuszczowej z ramion, klatki piersiowej oraz brzucha. Niezwykle ważne jest aby zaangażować wszystkie partie mięśni w górnej części ciała. Jabłka zazwyczaj mają fantastyczne, szczupłe i długie nogi, dlatego należy pracować nad ich ujędrnieniem.

TUBA – figura najbardziej pożądana ze wszystkich. Najłatwiejsza do ukształtowania. Kobieta posiadająca sylwetkę w kształcie tuby ma drobną talię, wąskie biodra i drobne pośladki. Największym mankamentem takiej sylwetki jest brak wcięcia w talii.

Kobiety o kształcie tuby skupiają się zatem na wymodelowaniu talii, ukształtowaniu pupy i rozbudowaniu mięśni ramion oraz klatki piersiowej. Natomiast przy takiej właśnie figurze należy regularnie i umiarkowanie pracować nad wszystkimi partiami ciała.

Justyna Niedzielska
Trener personalny Fit Expert Gym

Brak komentarzy do "Kształt kobiecej sylwetki a ćwiczenia"

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

COPYRIGHT FITEXPERT 2017. WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE