• +48 571 238 017
  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ZOSTAW WIADOMOŚĆ

    Wysyłanie wiadomości. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odezwiemy się wkrótce.

    Wystąpił problem w wysyłaniu wiadomości. Spróbuj ponownie.

    Wypełnij wszystkie pola przed wysłaniem wiadomości.

NOWOŚCI

Jaką wybrać kolejność ćwiczeń w treningu siłowym?

Przez fitteam | W AKTUALNOŚCI | on Marzec 30, 2016

To pytanie zadaje wiele osób trenujących w siłowni trenerom i instruktorom. W pierwszej kolejności zawsze ćwiczymy te grupy mięśniowe, które są największe oraz wielostawowe i wymagają zaangażowania największej siły podczas treningu, tak więc dobrym rozwiązaniem jest zaczęcie treningu pleców od podciągania się lub martwego ciągu, a treningu nóg od przysiadów.

Kolejnym rozwiązaniem jest także trenowanie słabszych partii lub mięśni przed ćwiczeniami na partię w których czujemy się mocni. Podczas treningu budowania siły ćwiczenia izolowane na poszczególne grupy mięśniowe powinny być wykonywane jako dopełnienie treningu a nie jego część główną.

Dobrym rozwiązaniem jest również wprowadzenie do treningu jak największej ilości ćwiczeń na wolnym obciążeniu, gdzie angażujemy wiele partii mięśni oraz stawów, a ćwiczenia na maszynach czy izolowane właśnie zostawiamy na koniec, w celu uzupełnienia treningu.

Mariusz Dąbrowski
Trener personalny Fit Expert Gym

Brak komentarzy do "Jaką wybrać kolejność ćwiczeń w treningu siłowym?"

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

COPYRIGHT FITEXPERT 2017. WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE