• +48 571 238 017
  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ZOSTAW WIADOMOŚĆ

    Wysyłanie wiadomości. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odezwiemy się wkrótce.

    Wystąpił problem w wysyłaniu wiadomości. Spróbuj ponownie.

    Wypełnij wszystkie pola przed wysłaniem wiadomości.

NOWOŚCI

Jak trenować podczas upałów?

Przez fitteam | W porady | on Czerwiec 30, 2017

Trening podczas upalnych dni jest bardziej męczący, ponieważ w trakcie ćwiczeń ciało wydziela o wiele więcej ciepła niż w normalnych warunkach. Trenując w wysokich temperaturach zachowajmy szczególną ostrożność i na bieżąco kontrolujmy reakcje organizmu na zwiększony wysiłek. Takie objawy jak: uczucie osłabienia, przyspieszona akcja serca, zawroty głowy, suchość w ustach, drżenie mięśni to typowe oznaki odwodnienia, o które nietrudno podczas treningu w upałach!

Tym którzy nie lubią upalnych dni polecam trening w klimatyzowanym pomieszczeniu. Przykładowo trening w klubie fitness zapewnia większy komfort, jednak z drugiej strony zwiększa prawdopodobieństwo przeziębienia się. Nagła zmiana temperatury jaka zachodzi podczas wyjścia z klimatyzowanego budynku na zewnątrz obniża odporność i sprzyja rozwojowi infekcji.

O czym warto pamiętać podczas treningu w upalne dni?

– nawodnienie – w czasie treningu pijmy małe ilości wody, najlepiej 100-150 ml minimum co 20 minut
– unikajmy treningu w najcieplejszej porze dnia – wybierajmy godziny wczesnoporanne (5.00 – 6.00 rano) albo wieczorne
– odpowiednie ubranie – ubranie powinno być jasne, lekkie i przewiewne
– rozgrzewka krótsza niż zwykle – przygotujmy mięśnie do treningu oraz do temperatury wyższej niż zazwyczaj

Kinga Kantorska – Wielgosz
Trener personalny Fit Expert Gym

Brak komentarzy do "Jak trenować podczas upałów?"

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

COPYRIGHT FITEXPERT 2017. WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE