• +48 571 238 017
  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ZOSTAW WIADOMOŚĆ

    Wysyłanie wiadomości. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odezwiemy się wkrótce.

    Wystąpił problem w wysyłaniu wiadomości. Spróbuj ponownie.

    Wypełnij wszystkie pola przed wysłaniem wiadomości.

NOWOŚCI

Jak po wakacyjnej przerwie wrócić do diety i treningu?

Przez fitteam | W porady | on Sierpień 25, 2017

Na początku musimy sobie zdawac sprawę, że nasza forma w czasie przerwy obniżyła się. Nie możemy wymagać od siebie na treningach tak wiele, jak wtedy gdy kończyliśmy plan treningow. Organizm szybko wróci do formy, a nawet odrobi wszystko z nawiązką, jeśli podejdziemy do sprawy mądrze.

Jak trenować po przerwie?

Wracając do treningów na siłowni nie warto więc zgrywać kozaka i od razu wykonywać trening na maks swoich możliwości. Warto zacząć od prostego planu i obciążeń rzędu 50-60 procent. Ani obciążenia, ani objętość treningowa nie powinny być na początku przesadnie duże. Dzięki temu damy ciału czas do przyzwyczajenia się, a siła z pewnością szybko powróci.

Dobrym pomysłem będzie wybranie na początek treningu typu FBW

Full Body Workout jest to nic innego jak trening całego ciała w ciągu jednej sesji. Trening ten kierowany jest do szerokiego grona odbiorców. Nadaje się on dla tych, którzy dopiero zaczynają swoja przygodę na siłowni. Mogą z niego korzystać osoby bardziej doświadczone oraz ci, którzy wracają do tego sportu po dłuższej przerwie.

FBW jest jedną z metod treningu, gdzie możemy wykonać na jednej sesji ćwiczenia na wszystkie grupy mięśniowe. Dzięki temu każdy trening charakteryzuje się wysoką intensywnością, a każda partia mięśniowa ćwiczona jest kilka razy w tygodniu. Podstawą treningu FBW powinny być ćwiczenia wykonywane na wolnych ciężarach, a nie ćwiczenia izolowane. Tylko wtedy trening będzie przynosił prawidłowe efekty.

Nie stracić motywacji

Warto również zadbać o odpowiednią motywację, by wytrwać w swoich postanowieniach. Najlepszą motywacją jest obserwowanie swojego własnego progresu. Dlatego notuj swój postęp siłowy i zapisuj obciążenia, którymi operujesz. Miej na uwadze elementy, które są do poprawy. W chwilach zwątpienia wracaj do swoich notatek. Najlepszą motywacją jest obserwowanie tego, jak daleko udało nam się zajść. Nie zapomnij też na samym początku wyznaczyć sobie celu, jaki zamierzasz osiągnąć. To on pomaga nam w konsekwentnym trenowaniu, jak również w trzymaniu się diety.

Jak wrócić do diety?

Jeśli w czasie przerwy pozwalałeś/aś sobie na liczne odstępstwa. Przygotuj się na to, że powrót niekoniecznie należał będzie do najłatwiejszych. Zwłaszcza jeśli był to czas jedzenia nieregularnych posiłków, często wysokokalorycznych, słodkich, tłustych i zakrapianych napojami alkoholowymi. Wszystko to wpływa na rozregulowanie apetytu.

Dobrym pomysłem może być stopniowe zaplanowanie działań. Na początek warto wykluczyć z diety słodycze i fast foody, a także piwa i chipsy. Wróć również do spożywania regularnych posiłków. Pamiętaj o piciu odpowiedniej ilości wody. W miejsce lodów, cukierków, chipsów wprowadź do diety świeże owoce i warzywa, jak również orzechy i owoce suszone. Zamiast piwa i słodkich napojów pij wodę.

To dzięki temu unikniesz napadów głodu i ograniczysz ryzyko sięgnięcia po niezdrowe i wysokokaloryczne przekąski. Zadbaj, o to by posiłki były zbilansowane. Planuj swoje menu wcześniej. Ważne by na stracie nie ograniczać nadmiernie kaloryczności diety. Już sam fakt powrotu do zdrowych produktów przyniesie z pewnością wiele korzyści. Jeśli natomiast od razu rzucimy się w wir niskokalorycznej, ubogiej w wartości odżywcze i monotonnej diety, istnieje duże ryzyko, że szybko się poddamy. Zamiast więc skupiać się na odchudzaniu, skup się na powrocie do zdrowych nawyków żywieniowych. Wyjdzie to na zdrowie.

Piotr Majchrowicz
Trener personalny Fit Experyt Gym

Brak komentarzy do "Jak po wakacyjnej przerwie wrócić do diety i treningu?"

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

COPYRIGHT FITEXPERT 2017. WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE