• +48 571 238 017
  • Kontakt

    Pozostańmy w kontakcie!X

    ZOSTAW WIADOMOŚĆ

    Wysyłanie wiadomości. Proszę czekać...

    Dziękujemy za wysłanie wiadomości! Odezwiemy się wkrótce.

    Wystąpił problem w wysyłaniu wiadomości. Spróbuj ponownie.

    Wypełnij wszystkie pola przed wysłaniem wiadomości.

NOWOŚCI

Dlaczego warto wykonywać martwy ciąg?

Przez fitteam | W porady | on Luty 1, 2017

Martwy ciąg to jedno z tych ćwiczeń które powinieneś/powinnaś znać i wplatać do swojego planu treningowego bez względu na to, czy jesteś sportowcem, czy tylko ćwiczysz rekreacyjnie w klubie fitness.

Jakie mięśnie pozwoli wzmocnić martwy ciąg?

Ćwiczenie to świetnie wzmacnia mięśnie pośladkowe, kulszowo – goleniowe, odcinek lędźwiowy pleców, mięśnie czworogłowe, ale również poprawia chwyt, wzmacniając przedramiona.

Czy martwy ciąg niszczy plecy?

Błędem jest ogólne przekonanie przez wiele osób jakoby martwy ciąg ,,niszczył” nasze plecy , chyba że jest ono wykonane źle technicznie. Wbrew temu co uważa większość osób martwy ciąg jest świetnym ćwiczeniem, które wzmacnia dolny odcinek pleców, a także mięśnie posturalne dzięki temu zapobiegając występowaniu bólu pleców w tym właśnie odcinku.

Jaki ciężar dobrać dla zmaksymalizowania efektów?

Według badań podczas wykonywania różnych form martwego ciągu przy 70% ciężaru maksymalnego, aktywowane jest średnio 88% mięśni pleców w odcinku lędźwiowym i piersiowym! Naukowcy również sugerują, że najlepsze dla wzmocnienia naszych pleców jest wykonywanie martwego ciągu w zakresie 70 – 85 % ciężaru maksymalnego

Martwy ciąg jest ćwiczeniem wielostawowym , wykonując go pobudzasz do pracy szereg mięśni w naszym ciele, dzięki temu przyśpieszasz swój metabolizm i spalasz bardzo dużo kalorii w trakcie, a także po zakończonym treningu!

Jan Chojnacki
Trener personalny Fit Expert Gym

Brak komentarzy do "Dlaczego warto wykonywać martwy ciąg?"

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

COPYRIGHT FITEXPERT 2017. WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE